گفتگو با مارسيا پينهو | نقاش برزیلی

کلاه استوديو: نقاشی های « پیش از تاریخ» شما با دیگر کارهایتان متفاوت است . می توانید کمی در مورد این سری توضیح دهید و بگویید چه چیزی موجب شد که چنین آثار شاخصی خلق کنید.؟

مارسيا : من در زمینه ایمان و زمان به مطالعه پرداختم اما این ، مقوله بسیار گسترده ای بود. در نتیجه تصمیم گرفتن به مطالعات خودم در زمینه پیش از تاریخ ادامه دهم. من به هنر پیش از تاریخ ، به سادگی مردمان آن دوره ، به چگونگی زندگی یشان، به باور هایشان، علاقه بسیاری دارم. و هرآنچه که این مردمان بودند با هنر به تصویر کشیده می شود. آدمی نیاز دارد احساس ها ، ترس ها و یافته هایش رابر زبان آورد. فکر می کنم که نقاشی هایم را از اصل ( مبدأ) راستینی انتخاب می کنم.

Women-marciapinho

کلاه استوديو: چه هنرمندانی در روند پیشرفتتان تأثیر گذاشته اند؟

مارسيا : در برزیل: « ایبر کامارگو»(1) ، « کاندیدو پرتیناری»(2) . و در جهان: « برنینی»(3 ) ، « مونش»، « ماتیس»(4) ، « سزان»( 5)، « پیکاسو»، « رودین»( 6) و « ون گوک».

کلاه استوديو: می توانید آنچه را که می خواهید در نقاشی هایتان بنمایانید؟

مارسيا : من هرگز از آنچه در نقاشی هایم به تصویر می کشم راضی نیستم… و همیشه سعی می کنم کار بهتری ارائه دهم و همواره برای بازنمودن رویا هایم به دنبال احساساتی بهتر و رنگ هایی بهتر هستم…

کلاه استوديو: می توانید کمی بیشتر در مورد آموخته های خود ( چه از زندگی چه از هنر) بگویید؟

مارسيا : من یادگرفته ام که همیشه چیزی برای آموختن وجود دارد. در هنر همه چیز ، در گذشته و حال، به فرد چیزی می آموزد. من در حال مطالعه تاریخ هنر هستم . هرچه بیشتر می خوانم ، بیشتر علاقه مند می شوم… همچنین در حال خواندن شرح زندگی برخی از هنرمندان ، رودین- لاسر«شاگال وکاراواجیو، هستم . من یک دوره نقاشی گذرانده ام و می خواهم به طراحی و حکاکی بپردازم.مطالعات من درباره پیش از تاریخ تمام نشده است و هنوز چیزهای بسیاری باقی مانده که باید بدانم.اما زمانی که به سبک اکسپرسیونیسم نقاشی می کنم حس می کنم میتوانم آزادانه به خلق بپردازم.
چون بسیار مایلم که با هنرمندان جهان بیشتر در تماس باشم ، در نتیجه در پروژه«ان ج اُ »يي همکاری می کنم و این خود موجب تبادل اطلاعات فرهنگي حواهد شد که البته این قدم بعدي من است!
در زندگی من از فرزندانم می آموزم. آنها هر روز چیز جدیدی به من یاد می دهند. و این بسیار لذت بخش است.

MarciaPinho_interview

کلاه استوديو: به نظر شما برخورد مردم با هنر مردم چگونه است؟

مارسيا : از آنجایی که مردم به دنبال چیزهای تزئینی هستند در نتیجه خلق آثار هنری بسیار سخت است چون مردم هنر نمی خواهند بلکه فقط دنبال چیزی هستند!

کلاه استوديو: در هنر و نقاشی از چه چیزی الهام می گیرید؟

مارسيا : من از انسان الهام می گیرم . علی رغم برخی جنبه های ناخوشایند آدمی، من به زیبایی درونی آدمی باور دارم. لبخند یک کودک ، دست نوازشگری ، گرمای در آغوش کشیدن مرا برمی انگیزاند. اگر چه آدمی موجودی گناه کار است با این حال بسیار زیباست.

کلاه استوديو: در کنارهنر , برای تفریح چه کار هایی می کنید؟

مارسيا : من به کنسرت های « راک ان رول» و *« ام پی بی»( موسیقی پرطرفدار برزیلی) علاقه بسیاری دارم از این رو به این کنسرت ها می روم در کناراین ها به تئاتر، سینما و نمایشگاه های هنری هم سر می زنم .. من همیشه د رحال و هوای هنر به سر می برم.همچنین من دو پسر ، « الیویا» و « تیاگو»، دارم و گاهی اوقات هم به آنها می پردازم.

کلاه استوديو: چالش انگیز ترین بخش تجربه زندگی به این شکل چیست؟

مارسيا : آشکار کردن احساس ها ، دلهره ها و رویا ها و انتظاری دوباره برای درک کارها از سوی بینندگان.جهان دستخوش دگرگونی است و هنر نیز با این روند همراه است و من فکر می کنم شاید به این دلیل است که هنر این قدر ناخوشایند، اجباری، ستیزه جو و شخصی شده است. من فکر می کنم که عمده ترین کار یک هنرمند ، بیدار کردن احساسات درمردم است و اينکه کاری کند تا مردم [ حس های] او را درک کنند. بنابراین سعی می کنم درنقاشی هایم خودم را به بهترین نحو بیان می کنم و به عنوان عضوي ای از مردم ، احساسات خوب، سعادتمندی، امیال وامید را در کنار آنان حس کنم.

For visiting Marcia Pinhos Profile and Paintings